Blogi

Home / Blogi

Hakukoneoptimoinnilla Googlen Karttanäkymään

Tämä postaus kertoo Googlen karttanäkymän tärkeydestä sekä kuinka sinun yrityksesi sivusto pääsee sinne. Mikä on Google-karttanäkymä? [caption id="attachment_20" align="alignnone" width="640"] Google karttanäkymä hakusanalle "hammaslääkäri oulu"[/caption] Yllä on esimerkki miltä karttanäkymä näyttää Googlessa. Näkymässä on listattuna kolme yritystä ja niiden puhelinnumerot ja sijainnit. Mobiililaitteissa näkymästä voi suoraan yhdellä klikkauksella soittaa yrityksen puhelinnumeroon. Toki käyttäjä voi selata lisää hakuun sopivia yrityksiä, mutta on sanomattakin selvää kuinka tärkeää sinun yrityksesi on olla näiden kolmen yrityksen joukossa. Hakutuloksissa näytetään ensin mainokset (tällä hetkellä enintään neljä kappaletta), jonka jälkeen mahdollinen karttanäkymä näytetään. Useimmissa mobiililaitteissa karttanäkymä vie koko näytön tilan, joten näkyvyys on taattua. Vasta karttanäkymän jälkeen tulee orgaaniset tulokset. Koska on kyseenalaista kuinka moni hakija klikkaa mainoksia ja kuinka myöhään orgaaniset tulokset näytetään, voidaan olettaa että karttanäkymä on erittäin arvokas ellei jopa arvokkain sijainti maksimaaliselle…
Read More